top of page

אם החברה פושטת את הרגל, אפשר לגבות את הכסף ממני?

כאן בדיוק נכנס זוג המילים "ערבון מוגבל". הערבות שבעלי החברה נותנים לחברה היא מוגבלת. כך שאם החברה מגיעה לחדלות פירעון כלשהי לאו דווקא הנושה יוכל לגבות את הכספים מהבעלים. לרוב בנקים מבקשים מבעלי החברה שיחתמו על ערבות אישית עבור הלוואות שהחברה נוטלת.

הבעלים של החברה חייב גם דוח שנתי?

כן, בעל מניות מהותי בחברה חייב להגיש דוח כספי בכל שנת מס. הדוח יכלול את כל ההכנסות שלו – גם מהחברה וגם שלא מהחברה.

מה עדיף – עוסק מורשה או חברה בע"מ?

לכל אחת מההתאגדויות יש יתרונות וחסרונות. כעיקרון יתרונות החברה נוגעים בעיקר לשיעור מס היכול להיות נמוך משיעור המס השולי "הרגיל" ולהפרדה משפטית מהבעלים. הבדלים נוספים יכולים להיות: מוניטין, רישום הוצאות, תכנון תזרימי וחשבונאי ועוד.

מה זה הנהלת חשבונות כפולה?

חברה מחויבת בהנהלת חשבונות בשיטה הכפולה. כלומר, מעבר לרישום ההכנסות וההוצאות קיים גם רישום לנכסים וההתחייבויות. כל שקל שזז בחברה צריך להיות מתועד כך שידוע לאיזה צורך שימש ובאיזה אמצעי בוצע. הנהלת החשבונות כוללת גם התאמת בנקים ואשראי (בדיקה תקופתית של חשבון הבנק והאשראי בכדי שיתאימו לספרי העסק).

whatsapp (16).png
צור קשר.png

חברה בע"מ

מהי חברה בע"מ?

חברה בע"מ – חברה בעירבון מוגבל. חברה בע"מ רשאית לעסוק בכל עניין חוקי שהיא מצהירה עליו שלמטרה זו קמה, קיימת הפרדה בין בעליה של החברה לבין ההכנסות, הנכסים וההתחייבויות של החברה.

מה ההבדל בין חברה פרטית לציבורית?

לכל חברה יש מניות ובעלי מניות. חברה ציבורית הינה חברה שהמניות שלה נסחרות בשוק ההון.

מה השלבים לפתיחת חברה?

ראשית יש לפתוח את החברה ברשם החברות. לצורך כך יש להחליט על מבנה החברה, לכתוב את תקנון החברה ועוד. בשל המבנה המשפטי של מסמכי ההקמה מומלץ להתייעץ בשלב זה עם עורך דין.

לאחר הקמת החברה ברשם החברות יש לפתוח חשבון בנק לחברה. לא ניתן להשתמש בחשבון בנק פרטי או חשבון עסקי על שם אדם מסוים, אלא על שם החברה בלבד.

השלב האחרון הינו פתיחת התיק ברשות המסים (מס הכנסה ומע"מ). במידה והחברה מעסיקה עובדים, יש לפתוח גם תיק ניכויים (תיק מעסיקים במס הכנסה וביטוח לאומי).

איך אני מקבל כסף מהחברה?

ישנן מספר דרכים לבצע משיכת כספים מהחברה. שתי הדרכים העיקריות הן קבלת תלוש משכורת מהחברה או משיכת דיבידנד. הכדאיות של דרכים אלו ו/או אחרות מאוד תלויה בגובה ההכנסות, תכנון מס נאות, אופי ההוצאות ועוד.

חברה בע"מ

אפשר לפתוח עסק באינטרנט- אונליין?

נכון ל- 2020 התשובה שלילית.

פתיחת עסק - קטין- האם צריך לפתוח?

קטין יכול לפתוח תיק עצמאי, אבל נדרשת נוכחות אופטרופוס.

האם עוסק פטור משלם מס הכנסה? ומע"מ?

עוסק פטור – הינו פטור ממע"מ.

מס הכנסה וביטוח לאומי הוא משלם כמו כל עסק אחר, בהתאם לסך ההכנסות שלו.

צריך לפתוח תיק גם במעמ גם במס הכנסה וגם בביטוח לאומי? ואיך ניתן לדעת היכן לפתוח? 

יש לפתוח תיק במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

סניף המע"מ המטפל נקבע בהתאם לכתובת המגורים המופיעה בתעודת הזהות או בחוזה שכירות. כך גם מס הכנסה וביטוח לאומי (אולם את הטפסים לגופים אלו ניתן להגיש בכל סניף).

מה התהליך ומה צריך לפתיחת עסק חדש?

לצורך פתיחת עסק יש לפנות ראשית למע"מ. יש להצטייד בת"ז וצילום צ'ק.

לאחר מכן יש להגיש טפסי פתיחה למס הכנסה וביטוח לאומי. ההליך עצמו הוא יחסית מהיר. ניתן גם לפתוח עסק חדש דרך רואה חשבון בתשלום. לבירור פרטים ניתן ליצור קשר בוואטסאפ או לשלוח מייל

whatsapp (16).png
צור קשר.png

פתיחת עסק חדש

קצת על הקמת עסק חדש

במסגרת הקמת עסק חדש יש לפעול מול רשויות המס השונות, ובהם מס הכנסה, מע"מ (מס ערך מוסף) והמוסד לביטוח לאומי.
כמו כן יש לבצע בחינה של צורת ההתאגדות הנכונה כגון: חברה, עוסק פטור, עוסק מורשה ועוד וגם בדיקת כדאיות כלכלית, תכנית עסקית ותכנון התפתחותו של העסק.
עסקים רבים מבצעים בדיעבד תיקון טעויות אשר נובעות מחוסר תכנון ו/או חוסר ניסיון והבנה במחזור חייו של עסק. טעות זו מופיעה גם בעסקים אשר נראים "פשוטים" כביכול.

האם כל עסק צריך לפתוח תיק ברשויות השונות?

כל עסק חייב לפתוח תיק במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

גם עוסק פטור חייב בפתיחת תיק במע"מ.

איך אפשר לדעת אם אני עוסק פטור או מורשה?

עוסק פטור ממע"מ יכול להיות עצמאי, אשר ההכנסות השנתיות מהעסק שלו, נמוכות מסכום מסוים (100,491 נכון ל 2020). מעבר לכך, יש מספר מקצועות שלא יכולים להיות עוסק פטור גם אם ההכנסה שלהם נמוכה. לדוגמה, רופאים, עורכי דין. 

האם אפשר לפתוח לבד עוסק פטור/ זעיר? 

כן. אפשר לפתוח את העסק באופן עצמאי (גם עוסק פטור וגם עוסק מורשה). אין לכך עלות מבחינת רשויות המדינה.

אפשר לפתוח עוסק פטור ולקבל דמי אבטלה?

כן. אולם ההכנסה שתדווח  לביטוח לאומי בעת פתיחת התיק, תקוזז מדמי האבטלה.

בחלק של מידע מקצועי באתר ניתן למצוא מאמר המסביר על כך בהרחבה. 

עסק חדש

האם לפתוח עוסק מורשה או חברה?

שאלה זו מאוד נפוצה ותלויה במספר גורמים. בין היתר: מחזור ההכנסות של העסק, סך הכסף שבעל העסק מעוניין למשוך, סיבות הקשורות לצורך ביישות משפטית נפרדת ועוד.

שותפות או עוסק מורשה, מה עדיף?

עוסק מורשה הוא עסק אינדיבידואלי – העסק משויך לאדם אחד בלבד ולא ניתן להעביר הכנסות לאדם אחר ללא קבלת חשבונית בהתאם. שותפות יכולה לכלול מספר שותפים ומהווה בעצם תיק אחד בפני מע"מ.

האם להעלות מחירים לאחר שהפכתי למורשה?

במידה והלקוחות שלך הם בעיקר עסקים מורשים ו/או חברות – ניתן להוסיף את המע"מ ללא בעיה. הלקוח לא יפסיד מכל שכן הוא מתקזז על מע"מ זה.  במידה ומרבית הלקוחות הם עוסקים פטורים או לקוחות פרטיים – מישהו יצטרך "לספוג" את המע"מ. במידה והעוסק לא יעלה מחירים, הוא בעצם יספוג את כל עלות המע"מ.

אני במעבר לעוסק מורשה, מה צריך לדעת?

ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה הוא רק נושא המע"מ. כל עוסק מורשה מחוייב לבצע דיווחים חודשיים או דו חודשיים למע"מ. כמו כן, הוא מחויב גם בהוצאת חשבונית מס בגין כל עסקה שלו.

האם עוסק מורשה חייב רואה חשבון?

מלבד חברה בע"מ אף עסק לא חייב ברואה חשבון. ניתן לבצע את כל הפעולות באופן עצמאי.

במידה והינך רוצה רואה חשבון לעסק שלך, ניתן לפנות בהודעה

whatsapp (16).png
צור קשר.png

עוסק מורשה

מה זה עוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא עסק "רגיל" החייב בדיווח למע"מ בגין העסקאות שלו.

יש מקצועות שחייבים לפתוח ישר עוסק מורשה, אילו עסקים?

יש רשימה מסודרת של מקצועות שלא יכולים להיות עוסק פטור ללא קשר לסך הכנסותיהם - בין היתר: שמאי, פסיכולוג, פיזיותרפיסט, רואה חשבון, עורך דין, יועץ לארגון, יועץ מס, יועץ לניהול, מנהל חשבונות, אדריכל, הנדסאי, חוקר פרטי, טוען רבני, טכנאי, טכנאי שיניים, יועץ מדעי, מהנדס מודד, אגרונום, מתורגמן, עורך פטנטים, בעל מעבדה כימית או רפואית, רופא שיניים, מרפא שיניים, רופא וטרינר ועוד.

איך פותחים עוסק מורשה?

לצורך פתיחת עסק יש לפנות ראשית למע"מ. יש להצטייד בת"ז וצילום צ'ק. לאחר מכן יש להגיש טפסי פתיחה למס הכנסה וביטוח לאומי. ההליך עצמו הוא יחסית מהיר.

עוסק מורשה יכול להיות גם שכיר?

כן. במסגרת הדוח השנתי שלו הוא ידווח גם ההכנסות שלו כשכיר וגם על ההכנסות שלו כעצמאי.

עוסק מורשה

גם שכירים מגישים דו"ח שנתי?

שכירים יגישו דוח שנתי מכמה סיבות:

  • במידה ויש הכנסות נוספות, לדוגמה, מהשקעות בשוק ההון.

  • במקרה זכאות להחזר מס – אם עבד במספר עבודות במקביל.

  • יש גם שכירים שחייבים בהגשת דוח שנתי עקב היקף ההכנסות שלהם (מעל סכום הכנסות מסוים חייבים בהגשת דוח שנתי, גם אם אין הכנסות נוספות).

שמעתי על דו"ח שנתי מקוצר, למי זה מתאים?

דוח שנתי מקוצר מתאים לשכירים אשר אין להם הכנסות נוספות מעבר לכך. בדרך כלל מוגש כדוח להחזר מס.

דוח שנתי לעמותות- צריך? 

כן. כל עמותה חייבת בדוח שנתי.

סוג הדוח ייקבע בהתאם למחזור ההכנסות של העמותה.

מתי צריך להגיש דוח שנתי?

דוח שנתי מוגש בדרך כלל בחודשים מרץ עד מאי בגין השנה שחלפה

כמה עולה להגיש דוח שנתי דרך רואה חשבון?

המחירים המקובלים בשור נעים בין 1,000₪ ל- 2,000₪. תלוי במורכבות הדוח.

ניתן ליצור קשר עם המשרד בוואטסאפ או במייל לקבלת הצעת מחיר אישית 

whatsapp (16).png
צור קשר.png

דוחות שנתיים

מה זה דו"ח שנתי?

בתום כל שנה צריך להגיש דוח שמסכם את סך ההכנסות וההוצאות של מגיש הדוח. במידה ומדובר בזוג נשוי- הדוח יכלול את כלל ההכנסות של שני בני הזוג. הדוח יכלול הכנסות מעסק עצמאי, הכנסות מעבודה כשכיר, דמי לידה, דמי אבטלה, הכנסות משכר דירה, הטבות מס על הפרשות פנסיוניות ועוד.

הדוח הנ"ל מסכם את שנת המס וקובע מה המס הסופי שיש לשלם בגין אותה שנה.

האם כל עסק צריך להגיש דו"ח שנתי?

כל עוסק עצמאי מחוייב בדיווח שנתי לרשויות המס, בין אם הינך עוסק פטור או עוסק מורשה, ישנה חובה להגיש דוח שנתי. דוח זה מסכם את כלל תוצאות העסק לשנת המס. קובע את השומה הסופית של העוסק. וגם מהווה סיכום שנתי של תוצאות העסק ומאפשר בחינה טובה יותר של העסק ושל התוצאות החזויות בעתיד.

אפשר להגיש דוח שנתי לבד?

כן. ניתן לערוך ולהגיש את הדוח באופן עצמאי. לעיתים יש גם ימי עין והדרכות של רשות המסים המסייעים בנושא זה.

האם אפשר להגיש דוח שנתי מקוון?

כן. כל עסק (מלבד נישומים עם היקף הכנסות קטן מאוד) חייב בהגשת דוח שנתי מקוון. ניתן להגישו באתר רשות המסים.

דוחות שנתיים
החזרי מס

החזר מס שלילי, מה זה והאם מגיע לי?

מס הכנסה שלילי (מענק עבודה) אינו קשור בהכרח לתיאום או החזר מס. מדובר בסכום של כ- 4000 ש"ח לשכירים ועצמאיים. המענק ניתן לאנשים תחת תנאים מסוימים – בעיקר גיל, מספר ילדים וגובה ההכנסה. לסימולטור של רשות המיסים

האם מגיע לי החזר מס לאחר לידה?

החזר מס מתבצע כאשר במהלך שנת המס שולם מס ביתר.

  • לפעמים בקבלת דמי הלידה, ביטוח לאומי לא מקזז מס הכנסה המתאים לסך ההכנסות של אותה שנה. 

  • לעיתים המעסיק מוריד יותר מידי מס.

מומלץ לבחון בתום השנה האם באמת שולם מס ביתר (ע"י ביטוח לאומי או המעסיק) ולהגיש בקשה להחזר מס בהתאם.

האם לעצמאי מגיע החזר מס?

עצמאי מגיש בכל שנה דוח שנתי המסכם את המס הסופי לאותה שנה. הדוח בעצם מחליף בדיקה להחזר מס, שכן כאמור הדוח מבצע חישוב של המס הסופי והנכון. במידה ולעצמאי מגיע החזר – הוא יקבל אותו במסגרת הדוח השנתי.

איך עושים החזר מס?

יש להגיש דוח שנתי (135 או 1301) המסכם את כל ההכנסות של אותה שנה. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי או עם איש מקצוע. לבירור עלויות והתהליך ניתן לשלוח הודעה.

whatsapp (16).png
צור קשר.png

החזרי מס

מה זה החזר מס?

רשות המסים גובה מס הכנסה בראייה שנתית. כלומר רק בתום השנה אחרי שמתברר סך ההכנסה הסופי – נקבע גובה המס.

במידה ובמהלך השנה שולם מס ביתר, ניתן לבדוק זאת בתום אותה שנה.

יש להגיש דוח המסכם את הכנסות השנה ואם אכן שולם יותר מידי מס באותה שנה. מס הכנסה מחזיר את ההפרש בתוספת ריבית והצמדה.

מי יכול לקבל החזר מס?

כולם. בין אם הינך עצמאי, שכיר או מובטל כל עוד שילמת מס בשלב זה או אחר בשש שנים האחרונות, והינך עומד בתנאים לקבלת ההחזר, קיים סיכוי להחזר מס. 

איך אני יכול לדעת אם מגיע לי החזר מס?

ניתן לבדוק עצמאית בסימולטורים של רשות המיסים או לפנות לאיש מקצוע שיבצע את הבדיקה. לקבלת רושם כללי האם מגיע לך החזר מס, ניתן גם כאן באתר לבדוק אפשרות לזכאות.

מה ההבדל בין תיאום מס והחזר מס?

תיאום מס – צופה פני עתיד.

כלומר מסדיר את נושא המס לפני קבלת הכספים. תיאום המס בעצם אומר למעסיק כמה מס יש להוריד לעובד. מתבצע בעיקר כשיש יותר ממקום עבודה אחד.

החזר מס – צופה פני עבר. החזר מס מתבצע לאחר תום שנת המס אחרי שכבר המס שולם.

תכנית עסקית

למי מיועדת התוכנית העסקית?  

התכנית העסקית מיועדת בראש ובראשונה לעסק עצמו. היא מעניקה  בעצם תמונה ברורה של הצפוי לקרות. כמו כן, היא מהווה בעצם תכנית עבודה. יש גופים שונים הדורשים תכנית עסקית, לדוגמה במקרה של קבלת ערבות מדינה, הלוואה מבנק ועוד

אפשר לעשות רק תכנית כלכלית?  

כן. במידה ואין דרישה ספציפית מגוף מסוים (לדוגמה כמו במקרה נטילת הלוואה  מבנק), ניתן לערוך תכנית תמציתית הנותנת תמונה עתידית של העסק.

האם אפשר שיעשו עבורי את התכנית העסקית? מה העלות?  

ניתן להיעזר באיש מקצוע. עלות תכנית כלכלית מאוד תלויה במורכבות התכנית ובשעות העבודה אשר יושקעו בו. תכנית מאוד פשוטה יכולה לעלות מאות שקלים, ובהתאם למורכבות, להגיע גם לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

תכנית עסקית

מה זה תכנית עסקית?

תוכנית עסקית היא מסמך ניהולי המספק תמונה עתידית כוללת של העסק . מבחינה חשבונאית, תכנית עסקית כוללת בעיקר הכנסות והוצאות צפויות, חישובי מסים עתידיים, תחזיות שונות, סיוע בתמחור המוצרים של העסק ועוד.

האם כל עסק צריך שתהיה לו תכנית עסקית?  

לא חובה. מומלץ לבצע תכנית עסקית לצורך בדיקת כדאיות של העסק. לבחון האם העסק ריווחי, מה תזרים המזומנים הצפוי לנו ועוד. במידה והעסק מבקש לגייס הון או הלוואות, לעיתים יידרש להציג תכנית עסקית מסודרת.

מה חשוב שיהיה בתכנית עסקית?

צפי של הכנסות והוצאות, תחזית תזרים מזומנים, התייחסות למיסוי, הפרשות למיניהן ועוד. תכנית עסקית טובה תהיה כתובה באופן גמיש, כך שיהיה ניתן לשנות חלק מהנתונים ולקבל תמונה מלאה באופן מהיר ומדויק.

whatsapp (16).png
צור קשר.png
הנהלת חשבונת

האם אפשר לתת קבלות ידניות?  

כן. ניתן להשתמש בפנקס קבלות וחשבוניות ידני, שהודפס עבור העסק עם שם העסק פרטים עליו ומספר העוסק. 

איזה ספק של חשבונית דיגיטלית מומלץ?  

יש חברות רבות בישראל המעניקות שירות של חשבונית דיגיטלית. מומלץ לבחון את ההיצע ולמצוא את התוכנה המתאימה ביותר לכם. התוכנות הקיימות, בין היתר: חשבונית ירוקה, אופיס גאי, אייפרילאנס ועוד ועוד.

ניתן לראות טבלת השוואה בין מספר חברות כאן.

למשרדינו ישנה אפליקציה לסריקת כל ההכנסות וההוצאות, הפקת חשבוניות דיגיטליות ושליחתן ללקוחות.

האם רואה חשבון עושה עבורי את הנהלת החשבונות? מה העלות?  

הנהלת החשבונות  מתבצעת על-ידי משרד רואה חשבון. כל הרישומים והאסמכתאות יתויקו ויוזנו במשרדו.

עלות רואה חשבון מאוד תלויה בגודל העסק, המורכבות שלו וכמות האסמכתאות שהוא מנפיק. עלות מקובלות בשוק עבור עוסק פטור  בין 100 ל- 300₪

עוסק מורשה בין 300 ל- 1000₪.

הנהלת חשבונות  

מה זה הנהלת חשבונות?  

הנהלת חשבונות הוא שם כולל לכל הרישומים והדרישות של רשות המסים לגבי ניהול עסק.

מי עושה הנהלת חשבונות? 

ניתן לנהל את החשבונות באופן עצמאי או תוך כדי הסתייעות באיש מקצוע.

האם עוסק פטור יכול לעשות הנהלת חשבונות לבד? 

עסק שהוא פטור ממע"מ יכול לנהל את חשבונותיו באופן עצמאי או להסתייע באיש מקצוע.

האם עוסק מורשה יכול לעשות הנהל"ח לבד?  

עוסק מורשה יכול לנהל את חשבונותיו באופן עצמאי או להסתייע באיש מקצוע.

לכמה זמן צריך לשמור את כל הניירת של הנהלת החשבונות?  

יש לשמור את כל האסמכתאות במשך 7 שנים.

whatsapp (16).png
צור קשר.png
בדיקת נאותות

מה נכלל בבדיקת נאותות פיננסית?

ניתוח דוחות כספיים, אמינות נתונים היסטוריים, בדיקת סיכונים פיננסיים, תחזיות פיננסיות, בדיקה של החוזק הפיננסי ואתור חשיפות חשבונאיות 

מה עלות בדיקת נאותות?

עלות בדיקת נאותות מאוד תלויה בגודל העסק, מורכבות העסק וכמות הבדיקות המבוקשות. לרוב מדובר בעלות של כמה אלפי שקלים עד כמה עשרות אלפי שקלים.

להצעת מחיר ניתן לפנות למשרדינו:

whatsapp (16).png
צור קשר.png

בדיקת נאותות

מהי בדיקת נאותות פיננסית?

בדיקת נאותות, דיו דיליג'נס - Due Diligence היא בדיקה המתבצעת על חברה בדרך כלל לפני רכישתה. הבדיקה כוללת בחינה של אספקטים שונים בדוחות הכספיים, חוזי לקוחות, חוזי ספקים, בדיקות ציות, מהימנות הדוחות ועוד. כמו כן, הבדיקה יכולה לכלול הערכת שווי של החברה הנרכשת.

האם אני חייב לעשות בדיקת נאותות?

בדיקת נאותות היא בדיקה לכל דבר ועניין. כמו שאין חובה לבצע בדיקה על רכב לפני רכישתו, גם כאן– אין מדובר בחובה. יחד עם זאת, נושא הבדיקה מומלץ.

ביקורת

מה עלות ביקורת דוחות כספיים.

עלות ביקורת דוחות כספיים מאוד תלויה בגודל העסק ומורכבות העסק. לרוב מדובר בעלות של כמה אלפי שקלים עד כמה עשרות אלפי שקלים.​​
ניתן ליצור קשר לקבלת הצעת מחיר מסודרת:

ביקורת

מה זה ביקורת?

ביקורת דוחות כספיים מתבצעת על מנת לתת חוות דעת חיצונית ובלתי תלויה על הדוחות הכספיים של החברה המבוקרת. חברה בע"מ מחויבת בביצוע ביקורת על הדוחות הכספיים שלה וצירוף חוות הדעת של רואה החשבון אשר ביצע את הביקורת. (קיימות חברות מאוד קטנות אשר בתנאים מסוימים אינן חייבות בביקורת).

bottom of page