top of page
  • תמונת הסופר/תמיה יהלום

אילו הוצאות מוכרות לעסק שלי?

הוצאות מוכרות הן כל ההוצאות שמהותן בייצור הכנסה.


כל הוצאה שקשורה לעסק שלך יכולה להיות מוכרת. השאלה פה האם היא קשורה לעסק. הוצאות על מזון למשל הן לא הוצאות מוכרות, אבל למסעדה או שף כמובן שכן. לעוסק בתחום הייעוץ אשר מזמין לקוח לארוחה – לא יוכרו הוצאות אלו (אלא אם הלקוח מחו"ל) כך שלכל עסק לפי תחום עיסוקו יש את ההוצאות הרלוונטיות לו.

על כן, בעת ספק , יש להתייעץ עם משרדנו.


ככל שיהיו יותר הוצאות כך תשלום המס יהיה נמוך יותר.

ההוצאות צריכות להופיע על גבי חשבונית מס על שמך או על שם העסק.

במידה ומדובר ברכישה מחו"ל או הוצאה שאין בגינה מע"מ (פוליסת ביטוח למשל) ניתן להעביר אסמכתה כלשהי שאינה חשבונית (קבלה, פוליסת ביטוח, אישור בכתב על גובה התשלום וכו').


הנה רשימה חלקית שתוכל להכיר בעסק שלך

הוצאות שרלוונטיות לרוב בעלי העסקים

  1. קבלני משנה – במידה והעסק שלך מעסיק פרילנס

  2. אחזקת רכב – גם אם הרכב לא רשום על שמך ובכלל זה: . דלק . טיפולים ברכב . ביטוחים לרכב . טסט . חניות- קבלות מחניונים . כבישי אגרה (כביש 6, מנהרות הכרמל)

  3. רכוש קבוע – כל הוצאה גדולה שכולה או חלקה קשורים בעסק, כגון ריהוט, מוצרי חשמל וכד'.

  4. תחבורה ציבורית – הוצאות רכבת, מונית, אוטובוס וכיוצא באלה.

  5. הוצאות אחזקה שוטפת – לנכס הרשום במס הכנסה ומע"מ, כאשר בנכס יש חדר עבודה נפרד המשמש לצרכי העסק בלבד.

  6. תקשורת- טלפון נייח, טלפון סלולרי (לרבות רכישת מכשיר חדש) אינטרנט, דואר וכד'. . הוצאות חשמל . ארנונה . מים . תשלומי ועד הבית . שיפוצים בבית.

  7. ציוד משרדי – ניירות למשרד, דיו למדפסת, כלי כתיבה, קלסרים וכד'

  8. ביגוד – לצורך העסק בלבד (לדוגמה גלימת עו"ד) או ביגוד באופן כללי.

  9. ספרות מקצועית – ספרים, עיתונים, מגזינים וכו'

  10. אירוח מחו"ל – במידה ומארחים ספק/לקוח (גם פוטנציאלי) יש להביא חשבוניות על מסעדות ולרשום מאחור את שם הלקוח/ספק. מומלץ גם לצרף צילום דרכון.

  11. מתנה ללקוח/ספק – במידה וקונים מתנה לספק/לקוח, יש להביא חשבונית מס ולרשום מאחור שם מלא של הלקוח /ספק, ומהות המתנה. יש תקרה מסויימת לשנה לכל לקוח המאושרת ע"י רשות המיסים.

  12. פרסום – כל הוצאה הקשורה לפרסום: פרסומת, אתר אינטרנט, הודעה ממומנת וכו'

  13. ייעוץ מקצועי – כל נותן שירות מקצועי ששירותו נלקח לצורך העסק, לדוגמה ייעוץ משפטי, הדרכה דיגיטלית.

  14. כיבודים – מדובר על הוצאות אירוח (קפה, עוגיות שתיה קלה וכדומה) שנרכשו על מנת לארח בעסק. על מנת שההוצאה תוכר, יש להפריד רק את ההוצאה הנ"ל בחשבונית מס ולא לערבב אותה עם הוצאות אחרות. לצורך הדוגמה כאשר רוכשים בסופר יש להפריד לשתי קניות נפרדות ולקחת חשבונית מס רק על הוצאות הכיבוד. כנ"ל בנוגע לחומרי ניקוי לעסק. אפשרות נוספת היא לסמן על גבי החשבונית את הפריטים הרלוונטיים לעסק ולרשום בכתב יד את הסכום אותו יש להכיר.

  15. ביטוח עסק – במידה והעסק מבוטח (ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח פיזי למבנה העסק) יש להביא את החשבונית/ פוליסה על שם העסק/ העוסק.

  16. הוצאות מימון – במידה וחשבון הבנק בו מתנהל העסק הינו חשבון בנפרד מהחשבון השוטף, יש להביא אישור שנתי על עמלות בחשבון.

  17. הוצאות נסיעה לחו"ל – במידה והנסיעה לחו"ל הינה לצורך העסק, יש להביא בנפרד מההוצאות השוטפות, ובמרוכז, את כל ההוצאות שהיו במהלך הנסיעה לחו"ל לרבות: . כרטיס טיסה . חשבונית מלון . תחבורה ציבורית . השכרת רכב והוצאות שוטפות . הוצאות עסקיות בחו"ל (תשלום לכנס, השתלמות וכו') יש לצרף את כל החשבוניות הנ"ל לדוח נסיעה לחו"ל. בפנייה אלינו אנו נספק את דו"ח הנסיעה.

  18. קורסים, השתלמויות, כנסים וכו' – במידה ומדובר בלימודים מקצועיים (לא במסגרת תואר ראשון/ שני/ שלישי) יש להביא חשבונית עם שם העוסק או העסק ופרוט בנוגע לסוג הקורס/השתלמות. במסגרת הוצאה זו יוכרו רק הוצאות השתלמות שהן בגדר" שמירה על הקיים" של העסק ולא השבחתו.



דוגמאות להוצאות שלא יוכרו בכל מקרה עבור כל סוגי העסקים:


  • קנסות

  • תרופות (שלא נדע)

  • בתי קפה ומסעדות (למעט באירוח תושב חוץ)








bottom of page